Klubbmästerskap 2020

ETAPP 2

Alla medlemmar inbjuds härmed till Linköpings fotoklubbs Klubbmästerskap 2020 etapp 2 ”Ljuset i mörkret”

• Digitala bilder med temat ”Ljuset i mörkret”
• Bilderna skall vara fotograferade i år 2020.
• Bilderna skall vara i jpeg format och inte vara större än 2Mb med 2000pix på längsta sidan.
• Max 2 bilder/medlem.
• Bilderna får vara bildbehandlade.
• Bilderna får vara manipulerade.
• Vid flera bilder med samma poäng så delas placeringen.
• Bilderna får ej varit med i tidigare tävlingar som klubben arrangerat.
• Bilderna skall var anonyma.
• Resultatet kommer att presenteras på årsmötet 2021 då även klubbmästare/klubbmästarinna utses.
• Informationen finns på hemsidan

Tävlingsbidragen skickas in på Mail tavling@linkopingsfotoklubb.se senast fredagen 2021-01-01

Vinnare etapp 2

ETAPP 1

Klubbmästerskapet etapp 1 ändras till digitala bilder!

Vi tror att era tävlingsbilder som ni skulle ha tagit med till mötet i april även finns digitalt så det borde fungera med att ändra tävlingen till att vara digital. Gör enligt nedan instruktion med era digitala tävlings bilder:

• Skicka in era tävlingsbilder via e-post till: KM2020@linkopingsfotoklubb.se senast söndagen den 12:e april.

• Därefter lägger vi ut bilderna på hemsidan med ett tresiffrigt nummer.

• Röstningen öppnas den 15:e april och fram t.o.m. den 22:e april har medlemmarna möjlighet att rösta via e-post till: KM2020@linkopingsfotoklubb.se

• Vid röstningen skall man rangordna 5 st bilder och placerar dem på plats 1 - 5, där plats 1 är bäst, 2:an är näst bäst o.s.v. Ange ert namn i e-posten.

• Presentation från klubbens röstning kommer att ske vid månadsmötet den 8 september.

• Bedömning av bilderna görs via hemsidan from den 14:e april och tom 22:e april av klubbens medlemmar.

Tävlingsregler

• Fritt tema med ”bilden i fokus”

• Varje deltagare skall delta med 2 st bilder.

• Ändras till Digitala bilder max 2000 pixlar på längsta sidan, formatet på bilden ska vara .jpeg och storleken skall inte överskrida 2 megabyte.

• Bilderna får vara svart-vita och/eller i färg.

• Bilderna får vara bildbehandlade och manipulerade.

• Bilderna skall var anonyma.

• Bilderna får ej varit med i tidigare tävlingar som klubben arrangerat.

• Bilderna skickas in digitalt via e-post till: KM2020@linkopingsfotoklubb.se senast den 12:e april enligt ovan.

• För att delta skall man vara medlem i klubben.

• Frågor besvaras av Mats Larsson Kindeland.

BIDRAGEN HITTAR NI HÄR

Vinnare Etapp 1