GUIDER

Här lägger vi upp diverse guider, så som mötespresentationer från "Våga fråga".

DOKUMENT

Medlemsenkät 2019

Årsmöteprotokoll 2019

Stadgar

Klubbens stadgar finner du här.

Inskickade bilder

Genom att skicka in bilder till Linköpings fotoklubb ger du Linköpings fotoklubb rätt att i icke-kommersiellt syfte visa och fritt välja bilder för publicering på hemsidan, visa dem i nyhetsbrevet och på Linköpings fotoklubbas Instagram och Facebooks konton.

Linköpings fotoklubb tar inget ansvar för bildens uppkomst. Det är fotografens ansvar att bilderna inte strider mot gällande upphovsrätt och lagstiftning samt att nödvändiga tillstånd för publicering finns.

Bildjuridik

Här finns lite att tänka på gällande när du publicerar en bild klicka på länken Bildjuridik.pdf
Obs tänk på att Linköpings fotoklubb är inte ansvarig för innehållet utan se det om en vägledning
och använd sunt förnuft

Video som visar hur du laddar upp och taggar din bild för att komma med på klubbens Instagramkonto.

Hur publicerar jag ett foto?

Om du vill ladda upp ett foto eller ta ett nytt trycker du först på Plus-tecknet längst ned på skärmen.

Ladda upp ett foto från telefonens bibliotek genom att trycka på Bibliotek längst ned på skärmen och välja det foto du vill dela.

Om du vill ta ett nytt foto trycker du på texten "Foto" längst ned på skärmen och trycker sedan på ringen för att ta en bild. Om du vill växla mellan den framåt- och bakåtvända kameran och  trycker du på pilarna som bildar en cirkel.

När du har tagit eller laddat upp ett foto kan du lägga till effekter eller filter, en bildtext och din plats innan du gör ett inlägg. Du kan även publicera en video.

Obs! Du kan inte ta eller ladda upp foton från en dator, och glöm inte bort att tagga din bild med #linkopingsfotoklubb i bildtexten.

Passande mått för Instagram

Kvadratiska: 1080px X 1080px